نوشته های یک

نوشته های یک

می نویسم برای خودم نه تو
نوشته های یک

نوشته های یک

می نویسم برای خودم نه تو

فلسفه ی اخلاق

آنچنان در فلسفه گنگم که مپرس

باز به موضوع اخلاق از دیدگاه افلاطون و نیچه برخورد کردم.باز بی وقت . بی گدار به آب زدم باز هم خوندمش.

ولی نمی دونم چرا همه ی نتیجه هایی که از خوندنهام می گیرم یکسانه

اونم اینه که نمی دونم که کدوم راست میگه ؟ !

اون که میگه عدالت اونه یا اون که میگه عدالت و اخلاق مرد برتره؟!

اکنون , 2 دقیقه ی پیش به نتیجه ای رسیدم . این بار نو بود ,تازه

اینکه هر دوی اینها یا خیلی می دونستند یا هیچی نمی دونستند.

تا کنون گمان می کردم اخلاق ربطی به دین داره(دین به خود واژه نه) اما نه

اگر برای راستی یک تعریف جداگانه از دین هم باشههمه(تقریبا) توش می گنجند. هم بی دین هم با دین, هم خدا پرست هم یکتا گرا,....

اما به راستی امکان پذیره؟!

چرا هر کس که از کنار ما میره یا نبودنش رو به هر دلیل حس می کنیم حتا بدیهاش خوبی میشن و تا چندی برای ما یک اسطوره در یه جاهایی میشه؟!!!

اخلاق رو تعریف کن!

کد.م دیدگاه؟!

(پاسخ را در قسمت دیدگاه ها بدهید)

ساعت 4.07 بامداد در حال بی خوابی و هشیاری کامل!!!!!!

بوی آدم

        برای دومین یا سومین بار امروز دوباره یا شایدم سه باره از اون میدون گذشتم. آره تقریبا پایین میدون بود که بوی بدی خس کردم.انگار بوی اصلی آدم این بود. آدم هایی که با عطر خودشون رو آرایش می کنند. جلو رفتم دیدم خودشه , بوی آدمه.

داشتن جوب رو تمیز می کردن.یکی با بیل هر چیزی که تو جوب رو می ریخت توی سطل بزرگ بقیه هم سرشون به همین کارا گرم بود.خوب نگاه کردم.

دیدم و حس کردم که آدم به اصطلاح نجیب و خوب و پاک چه به سر این زمین آورد.

آره بوی راستین آدم این بود نه بوی عطری که پول به خاطرش میده و می خره.

تصور جهان بدون آدم بهم آرامش میده , جهانی که توش دیگه خیلی چیز ها به بدی بوی آدمی نیست.

همیشهامیدوارم که مردم از نداری کمتر بچه دار بشن ملی نمی دونم چرا هر چی ندارتر میشن بچه هاشون بیشتر میشه.( با اینکه هیچگاه به این فهم نمی رسه که باید کمتر بچه دار بشه)

بشه یک روزی که برای بچه دار شدن سر باز بزنند و آسوده تر نسبت به آینده زنده مانی  کنند که بلکه دنیایی بدون زیبایی های دروغین آدمی درست بشه , بلکه نسل این موجود ... از روی این کره برداشته شه(پر کردن ... با شماست)

یه مژده به کسانی که با دید گاه من موافقن

نوه ی داییم داره به دنیا میاد.!

(میدان ولیعهد 26 تیر)