نوشته های یک

نوشته های یک

می نویسم برای خودم نه تو
نوشته های یک

نوشته های یک

می نویسم برای خودم نه تو

من

گه ملحد گه دهری کافر باشد

                               گه دشمن خلق و فتنه پرور باشد

باید بچشد عذاب تنهایی را

                       مردی که ز عصر خویش فراتر باشد

چند روزی است که یورش خوانندگان تارنگار یا شنوندگان عادی به سوی من است و هر چه می خواهند از نوشته هایم و یا گفته هایم بر داشت می کنند و پاسخ را نثار من می کنند.

این نوشته از گله ای نمی آید. من فقط برای ذهن خودم می نویسم. به اندازه ای تنها هستم که دیگر سایه ام هم مرا   ترک کرده است. چندی پیش شخصی درباره ی نوشته ای در وبلاگم دیدگاهی داد که شگفت زده ام کرد. گفت : نوشته ات مرا یاد رویه های آغازین بوف کور می اندازد

اینجا برایت می گویم من هنگامی که آن را نوشتم نه به هدایت می اندیشیدم نه به به بوف کور

اما از آن هنگام بود که دریافتم نوشته هام و یا گفته هام برای مردم دور و برم سنگین است.

نه برای اینکه من ادعای نوسندگی دارم ، نه هیچگاه . شاید برای این است که زاویه ی دید من به مسایل دور و بر از زاویه ی دید دیگران خیلی فرق دارد.

نمی خواستم در این نوشته همچین چیزهایی را بگویم

می خواستم بگویم اگر من اینگونه می نویسم از اندیشه و منطق خسته ی من است که هیچگاه کسی نفهمید و درک نکرد برای همین است که من برای خودم می نویسم نه تو

چیزی ندارام که بگویم. مانند همیشه

برای خاطر نویسنده ی این نوشته که من باشم از جای بلند شید و به همه ی کسانی که مانند من می نوشتند آرزوی شادی کنید.

چون گمان کنم من آخریشم

                           باید بچشد عذاب تنهایی را

                                                    مردی که ز عصر خویش فراتر باشد


نظرات 5 + ارسال نظر
امیر جمعه 25 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:51

یارب تو مرا ز حال خویش خبر دارم کن
وز مستی حسن خویش آگاهم کن
یا بی خبرم کن که ندانم خود را
یا آنکه ز حال خویش خبر دارم کن

الاهه خواب همون رو خوابونده به هیچ عهدی هم اجازه بیداری نمیده مگه اینکه متوجه خواب بودنش بشه و بخواد توی خوابش که بیدار بشه

البته اگه خواهان بیداری هستی باید مثل همون کرمی باشی که اول حسابی تغذیه می کنه بعدش پیله ای به دور خودش می پیچه و چند صبایی تنهایی عزلت پیشه می کنه و روزی پیله رو باز میکنه و زیبایی اش رو نمایان میکنه در این بعد از پیله اون دیگه کرم نیست یک موجود جدیده .. پروانه است
اما این پروانه در صورتی زیباتر خواهد بود که خوب تغذیه کرده باشه ... و بعدش ام باید کسی هنگام پاره کردن پیلش کسی کمکش نکنه ... چون اگه بکنه سیر زمان خارج شدنش زودتر از اون حدی هست که باید باشه و خب حتم به یقین دیگه پرواز نمیکنه ...
به قول مولانا :
حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو
و اندر دل آتش درآ پروانه شو پروانه شو
هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن
وآنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو
باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی
گر سوی مستان می‌روی مستانه شو مستانه شو
چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما
فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو
اندیشه‌ات جایی رود وآنگه تو را آن جا کشد
ز اندیشه بگذر چون قضا پیشانه شو پیشانه شو
شکرانه دادی عشق را از تحفه‌ها و مال‌ها
هل مال را خود را بده شکرانه شو شکرانه شو
ای ناطقه بر بام و در تا کی روی در خانه پر
نطق زبان را ترک کن بی‌چانه شو بی‌ چانه شو

کاوه شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:22 http://www.kavef4.blogsky.com

سلام.
دزدی چه کار بدی....
کپی رایت نیست
معضل قابل تاملی ست
فکر ها را هم میبرند و بنام خود عرضه می کنند.
فریاد به که بریم؟

Manijeh Askvyy چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 22:36 http://manijehaskvyy.blogsky.com/

درودهای فراوان به مدیر مسئول محترم:
همکاران عزیز، شما را به وبلاگ رهروان بابک خرمدین با مقالهاخلاق مارکسیستی عامل بی بندوباری و دیکتاتوری در جامعه می گردد دعوت می کنم از نقدهای خوبتان دریغ نورزید با تشکر همکار شما منیژه
http://manijehaskvyy.blogsky.com/

شهرزاد چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 22:28 http://hichopoch.blogsky.com

arshia jaleb bud na jaleb na haghighate talkhi

فرنام چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 22:04 http://se7enboys.tk

سلام دوسته عزیز ..
وبلاگ زیبایی داری..
اگه تمایل داری که وبت به دامنه ی tk (رایگان)تبدیل بشه
فقط کافیه آدرس وبلاگ و ایمیلتو برام در بخش نظرات ثبت کنی
راستی اگه خواستی می تونم وبتو به گوگل و 150 موتور جستوجوگر دیگه معرفی کنم تا آمار بازدید از وبت بالا بره...
دامنه شما:
exam
www.YouName.Tk
یه سر بزن ضرر نمی کنی....
www.se7enboys.tk
www.lovelyboys.tk
www.se7enboys.blogsky.com

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد